|
Wybrane zagadnienia modelowania przęseł mostów belkowych
|
|
Cena:
|
35.70
PLN |
|
Cena zawiera 5% VAT
|
Koszt Wysyłki:
|
20.50 PLN *
|
|
Cena zawiera 23% VAT
|
Autorzy: |
Wojciech Lorenz
|
|
Maciej Kożuch
|
|
Sebastian Balcerowiak
|
Rok wydania:
|
2018
|
Format:
|
B5
|
ISBN: |
978-83-7125-280-8
|
Liczba stron:
|
168
|
Okładka:
|
miękka
|
|
|
|
|
(*) jest to minimalny koszt zamówienia jednego egzemplarza danej książki przy płatności przelewem oraz przesyłce ekonomicznej. Przy wybraniu innej opcji płatności lub wysyłki a także przy większym zamówieniu koszt wysyłki może się różnić.
|
Od Autorów:
Konstrukcje zespolone stalowo-betonowe tworzą formy konstrukcyjne, w których dąży się
do optymalnego wykorzystania materiałów – umiejscawia się stal w strefi e rozciąganej,
natomiast beton w strefi e ściskanej. Dążąc do ich efektywnej współpracy zespala się je przy
pomocy połączenia ścinanego. W ostatnich latach nastąpił dynamiczny rozwój konstrukcji
mostowych zespolonych stalowo-betonowych, jako konsekwencja wdrażania nowego systemu
zespalania composite dowels. Powstają nowe formy strukturalne łączenia stali z betonem.
Koniecznym następstwem rozwoju technologii jest rozwój metod obliczeniowych.
Niniejsza praca stanowi próbę przybliżenia metod projektowania przęseł mostów belkowych
z konwencjonalnych (klasycznych) dźwigarów zespolonych stalowo-betonowych.
Położono nacisk na wybrane zagadnienia charakterystyczne dla współczesnych sposobów
modelowania konstrukcji zespolonych. Przedstawiono obszerny przykład obliczeniowy
z zakresu modelowania oraz wymiarowania konstrukcji tego typu.
Spis Treści
Wrocławska Seria Wydawnicza
Inżynierii Mostowej
Katedra Mostów i Kolei (do 2014 roku Zakład Mostów) Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej ma siedemdziesięcioletnią historię. Obecnie o pozycję Zakładu troszczy się już czwarte pokolenie pracowników. Naczelną dewizą Zakładu był zawsze ścisły związek badań naukowych i wdrożeń technicznych z dydaktyką. Zaangażowanie pracowników Zakładu na polu eksperckim, projektowym i realizacyjnym zaowocowało wszechstronnym doświadczeniem i bogatym archiwum, w którym zgromadzono wiele ciekawych, wartych upowszechnienia opracowań.
Dwanaście lat temu postanowiliśmy udostępnić dorobek wrocławskiej szkoły mostowej, co zaowocowało pomysłem wydawniczym pt. „Wrocławska Seria Wydawnicza Inżynierii
Mostowej”. Mieliśmy wówczas nadzieję wydawać rocznie przynajmniej jedną pozycję serii, która będzie dotyczyć aktualnych problemów polskiej inżynierii mostowej. Pragniemy, by poszczególne tomy były ściśle związane z praktyką inżynierską i równocześnie miały
walor dydaktyczny.
Seria adresowana jest do inżynierów i studentów chcących poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w zakresie najnowszych osiągnięć inżynierii mostowej. Przewidywaliśmy, że w serii wydawane będą głównie prace autorów ze środowiska wrocławskiego, ale dopuszczamy
możliwość wydawania również prac autorów z innych środowisk. Dotychczas w ramach Wrocławskiej Serii Wydawniczej Inżynierii Mostowej ukazały się:
- Projektowanie stalowych kładek dla pieszych - II Wydanie
- Obliczenia mostów z betonowych belek prefabrykowanych - II Wydanie
- Modelowanie mostowych konstrukcji gruntowo-powłokowych
- Modelowanie sprężenia mostów
- Budowa konstrukcji gruntowo-powłokowych
- Mosty betonowe wznoszone metoda sekcja po sekcji
- Ruchome obciążenia obiektów mostowych
- Mosty łukowe w Polsce. Historia, współczesność, przyszłość
- Mosty wstęgowe
- Wybrane zagadnienia modelowania przęseł mostów belkowych
- Belkowe mosty betonowe
- Kierunki rozwojowe mostownictwa
- Badania mostowych konstrukcji gruntowo-powłokowych
- Katastrofy mostów. Historia i teraźniejszość
- Ekologiczne obiekty gruntowo-powłokowe w budownictwie komunikacyjnym
- An introduction to bridge engineering Terminology. Wprowadzenie do terminologii inżynierii mostowej
|
|
|