Rok zał. 1992

Punkty Sprzedaży
Kontakt:
telefon 71 333 27 28
tel. kom. 601 312 869
tel. kom. 502 209 006
e-mail Wydawnictwo
Szukaj książki:
Wpisz słowo (część tytułu lub autor) aby wyszukać książkę
Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne
Dane firmowe
Historia
Lista publikacji
Dla autorów
Zasady etyki
Procedura recenzji
Procedura publikacji
Oferta Detaliczna
Budownictwo (55)
Chemia (1)
Ekonomia (1)
Elektrotechnika (2)
Języki Obce (7)
Konferencje (13)
Lit. dziecięca (6)
Literatura (21)
Matematyka (5)
Mechanika-Statyka (4)
Optyka (4)
Oferta dla Księgarni i Hurtowni
e-mail:
hasło:
Obliczenia mostów z betonowych belek prefabrykowanych - II Wydanie
Cena: 31.50 PLN
Cena zawiera 5% VAT
Koszt Wysyłki: 20.50 PLN *
Cena zawiera 23% VAT
Autor: Czesław Machelski
Rok wydania: 2008
Format: B5
ISBN: 978-83-7125-166-5
Liczba stron: 172
Okładka: miękka
(*) jest to minimalny koszt zamówienia jednego egzemplarza danej książki przy płatności przelewem oraz przesyłce ekonomicznej. Przy wybraniu innej opcji płatności lub wysyłki a także przy większym zamówieniu koszt wysyłki może się różnić.

Książka podejmuje zagadnienia prefabrykacji przęseł mostowych oraz naprężeń i odkształceń w betonie (inżynierskie modele pełzania betonu, metoda zastępczego modułu sprężystości). Inne omawiane zagadnienia to: bezpieczeństwo dźwigarów sprężonych (m.in. sprężenie prefabrykatu, sprężenie uciąglonego przęsła, ugięcia normowe, warunki bezpieczeństwa, nośność graniczna), modele geometrii przęseł (m.in. schematy obliczeniowe, parametry geometryczne przekroju poprzecznego) oraz wzmacnianie dźwigarów przęseł.



Spis Treści

1. PREFABRYKACJA PRZĘSEŁ MOSTOWYCH
1.1. Efektywność prefabrykacji mostów
1.2. Prefabrykacja mostów w Polsce
1.3. Sposoby wykonywania ciągłych przęseł z belek prefabrykowanych
1.4. Konstrukcje zintegrowane

2. NAPRĘŻENIA I ODKSZTAŁCENIA W BETONIE
2.1. Efekty obciążeń i oddziaływań długotrwałych
2.2. Inżynierskie modele pełzania betonu
2.3. Zmiany sił wewnętrznych wywołane skurczem betonu
2.4. Wpływ pełzania betonu na odkształcenia i naprężenia
2.5. Metoda zastępczego modułu sprężystości
2.6. Zmodyfikowana teoria starzenia betonu
2.7. Normowe charakterystyki fizyczne betonu

3. SIŁY WEWNĘTRZNE I PRZEMIESZCZENIA DŹWIGARA
3.1. Charakterystyki geometryczne przekroju poprzecznego
3.2. Siły wewnętrzne
3.2.1. Równania równowagi
3.2.2. Naprężenia normalne
3.2.3. Obciążenia długotrwałe
3.3. Skurcz i pełzanie betonu
3.3.1. Naprężenia w układach izostatycznych
3.3.2. Ugięcia belek
3.3.2.1. Belki swobodnie podparte
3.3.2.2. Przęsła uciąglane
3.3.3. Siły wzbudzone
3.3.3.1. Termiczne oddziaływanie zastępcze
3.3.3.2. Układy uciąglone wieloprzęsłowe
3.3.4. Przęsła o budowie hybrydowej
3.4. Efekty obciążeń i oddziaływań montażowych

4. BEZPIECZEŃSTWO DŹWIGARÓW SPRĘŻONYCH
4.1. Efekt sprężenia
4.1.1. Sprężenie prefabrykatu
4.1.2. Sprężenie uciąglonego przęsła
4.1.3. Ugięcia
4.2. Normowe warunki bezpieczeństwa
4.3. Współczynnik bezpieczeństwa z uwagi na zarysowanie
4.3.1. Uwagi ogólne
4.3.2. Przekroje jednorodne
4.3.3. Przekroje zespolone
4.3.3.1. Ujęcie statyczne
4.3.3.2. Ujęcie wytrzymałościowe
4.4. Niezawodność dźwigara z uwagi na zarysowanie
4.4.1. Dźwigary jednorodne
4.4.2. Dźwigary zespolone
4.5. Nośność graniczna

5. MODELE GEOMETRII PRZĘSEŁ
5.1. Charakterystyki geometryczne przekroju poprzecznego dźwigara zespolonego
5.2. Schematy obliczeniowe przęseł
5.2.1. Parametry geometryczne przekroju poprzecznego
5.2.2. Schematy uciąglenia podłużnego
5.3. Przęsła dwudźwigarowe
5.4. Układy wielodźwigarowe
5.4.1. Ruszty płaskie
5.4.2. Płyty ortotropowe
5.4.2.1. Podstawowe zależności teorii płyt ortotropowych
5.4.2.2. Sztywności elementów płytowych
5.4.3. Modele mieszane
5.4.4. Modele geometrii przęseł i podpór
5.5. Modele uciąglonych układów wieloprzęsłowych
5.5.1. Uciąglenie pozorne
5.5.2. Uciąglenie pełne
5.6. Efektywność modeli geometrii przęseł
5.6.1. Rozdział poprzeczny obciążenia
5.6.2. Modele utworzone z elementów tarczownicowych i kubaturowych
5.6.3. Modele przęseł o losowej geometrii

6. WZMACNIANIE DŹWIGARÓW PRZĘSEŁ
6.1. Szacowanie nośności użytkowej przęseł
6.2. Ocena stopnia degradacji i skuteczności wzmocnienia
6.3. Efekty modernizacji i przebudowy przęseł
6.4. Analiza przykładu wzmocnienia
6.4.1. Założenia projektowe
6.4.2. Obciążenia dźwigara
6.4.3. Momenty zginające w dźwigarze
6.4.4. Naprężenia normalne w prefabrykacie
6.4.5. Nośność użytkowa z uwzględnieniem degradacji konstrukcji
6.4.6. Nośność przęseł po wzmocnieniu

Literatura


Wznowienie książki z Wrocławskiej Serii Wydawniczej Inżynierii Mostowej
Dotychczas w serii ukazały się:

  1. Projektowanie stalowych kładek dla pieszych - II Wydanie
  2. Obliczenia mostów z betonowych belek prefabrykowanych - II Wydanie
  3. Modelowanie mostowych konstrukcji gruntowo-powłokowych
  4. Modelowanie sprężenia mostów
  5. Budowa konstrukcji gruntowo-powłokowych
  6. Mosty betonowe wznoszone metoda sekcja po sekcji
  7. Ruchome obciążenia obiektów mostowych
  8. Mosty łukowe w Polsce. Historia, współczesność, przyszłość
  9. Mosty wstęgowe
  10. Wybrane zagadnienia modelowania przęseł mostów belkowych
  11. Belkowe mosty betonowe
  12. Kierunki rozwojowe mostownictwa
  13. Badania mostowych konstrukcji gruntowo-powłokowych
  14. Katastrofy mostów. Historia i teraźniejszość
  15. Ekologiczne obiekty gruntowo-powłokowe w budownictwie komunikacyjnym
  16. An introduction to bridge engineering Terminology. Wprowadzenie do terminologii inżynierii mostowej



NOWOŚĆ



OKULARY - Podręcznik dla optyków - Cześć I
Marek Zając
63.00 PLN



POLECAMY



Mosty w dziejach Polski
Jan Biliszczuk