|
Ekologiczne obiekty gruntowo-powłokowe w budownictwie komunikacyjnym
|
|
Cena:
|
42.00
PLN |
|
Cena zawiera 5% VAT
|
Koszt Wysyłki:
|
17.00 PLN *
|
|
Cena zawiera 23% VAT
|
Autorzy: |
Adam Wysokowski
|
|
Czesław Machelski
|
|
Jerzy Howis
|
Rok wydania:
|
2022
|
Format:
|
B5
|
ISBN: |
978-83-7125-294-5
|
Liczba stron:
|
248
|
Okładka:
|
miękka
|
|
|
|
|
(*) jest to minimalny koszt zamówienia jednego egzemplarza danej książki przy płatności przelewem oraz przesyłce ekonomicznej. Przy wybraniu innej opcji płatności lub wysyłki a także przy większym zamówieniu koszt wysyłki może się różnić.
|
Od Autorów:
Budowa i przebudowa szlaków komunikacyjnych nie powinna wpływać negatywnie na
środowisko naturalne, a przede wszystkim szkodzić mu. Zatem inwestycje komunikacyjne
powinny w miarę możliwości być w zgodzie z otaczającym środowiskiem przyrodniczym,
respektować prawa i potrzeby dzikich zwierząt, które w nim żyją. Planowanie
przebiegu szlaku drogowego czy też kolejowego powinno uwzględniać istniejące korytarze
ekologiczne, w tym związane z obszarami sieci Natura 2000.
To zadanie jest trudne do rozwiązania z uwagi na interdyscyplinarność i złożoność
zagadnień. Problem zmniejszenia negatywnego wpływu infrastruktury transportowej (drogowej
i kolejowej) na życie dzikich zwierząt analizowany był przez wielu krajowych specjalistów.
W wielu przykładach przy planowaniu procesu inwestycyjnego wykazano
możliwość osiągnięcia tego niezwykle ważnego konsensusu. Do jego osiągnięcia trzeba
korzystać z rzetelnego zbioru danych uzyskanych z pomiarów, obserwacji, oraz studiów
i analiz. Dotyczy to właściwego kształtowania, konstruowania, wykonywania i wyposażania
obiektów infrastrukturalnych służących potrzebom ekologicznym. Ważny jest tu
zarówno rodzaj użytych materiałów, technologii, jak i konstrukcji obiektów, tak aby
spełnić ich założoną funkcjonalność.
Przy zachowaniu zasad zrównoważonego rozwoju można wymienione wcześniej cele
osiągnąć. Warunkiem jest tu rozpoznanie zagadnienia i umiejętność zastosowania właściwych
rozwiązań technicznych i ekologicznych, spełniających następujące wymogi:
bezpieczeństwo na etapie budowy, jak i późniejszej eksploatacji obiektu
trwałość konstrukcji jako całości oraz jej elementów składowych i wyposażenia
stosowanie rozwiązań technologicznych niewpływających negatywnie na środowisko i spełniających warunki cyklu życia
W odczuciu autorów podane wyżej kryteria dobrze spełniają ekologiczne obiekty gruntowo-
powłokowe.(...)
Książka przeznaczona jest dla praktyków w dziedzinie inżynierii lądowej, w tym służb
utrzymania dróg kołowych i linii kolejowych. Może także służyć jako podręcznik akademicki
dla pracowników uczelni i studentów kierunku inżynierii lądowej i transportu.
Stanowi kompendium informacji dla osób chcących poszerzyć swoją wiedzę na temat
obiektów ekologicznych stosowanych w infrastrukturze komunikacyjnej
Spis Treści
Wrocławska Seria Wydawnicza
Inżynierii Mostowej
Katedra Mostów i Kolei (do 2014 roku Zakład Mostów) Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej ma siedemdziesięcioletnią historię. Obecnie o pozycję Zakładu troszczy się już czwarte pokolenie pracowników. Naczelną dewizą Zakładu był zawsze ścisły związek badań naukowych i wdrożeń technicznych z dydaktyką. Zaangażowanie pracowników Zakładu na polu eksperckim, projektowym i realizacyjnym zaowocowało wszechstronnym doświadczeniem i bogatym archiwum, w którym zgromadzono wiele ciekawych, wartych upowszechnienia opracowań.
Dwanaście lat temu postanowiliśmy udostępnić dorobek wrocławskiej szkoły mostowej, co zaowocowało pomysłem wydawniczym pt. „Wrocławska Seria Wydawnicza Inżynierii
Mostowej”. Mieliśmy wówczas nadzieję wydawać rocznie przynajmniej jedną pozycję serii, która będzie dotyczyć aktualnych problemów polskiej inżynierii mostowej. Pragniemy, by poszczególne tomy były ściśle związane z praktyką inżynierską i równocześnie miały
walor dydaktyczny.
Seria adresowana jest do inżynierów i studentów chcących poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w zakresie najnowszych osiągnięć inżynierii mostowej. Przewidywaliśmy, że w serii wydawane będą głównie prace autorów ze środowiska wrocławskiego, ale dopuszczamy
możliwość wydawania również prac autorów z innych środowisk. Dotychczas w ramach Wrocławskiej Serii Wydawniczej Inżynierii Mostowej ukazały się:
- Projektowanie stalowych kładek dla pieszych - II Wydanie
- Obliczenia mostów z betonowych belek prefabrykowanych - II Wydanie
- Modelowanie mostowych konstrukcji gruntowo-powłokowych
- Modelowanie sprężenia mostów
- Budowa konstrukcji gruntowo-powłokowych
- Mosty betonowe wznoszone metoda sekcja po sekcji
- Ruchome obciążenia obiektów mostowych
- Mosty łukowe w Polsce. Historia, współczesność, przyszłość
- Mosty wstęgowe
- Wybrane zagadnienia modelowania przęseł mostów belkowych
- Belkowe mosty betonowe
- Kierunki rozwojowe mostownictwa
- Badania mostowych konstrukcji gruntowo-powłokowych
- Katastrofy mostów. Historia i teraźniejszość
- Ekologiczne obiekty gruntowo-powłokowe w budownictwie komunikacyjnym
- An introduction to bridge engineering Terminology. Wprowadzenie do terminologii inżynierii mostowej
|
|
|