Rok zał. 1992

Punkty Sprzedaży
Kontakt:
telefon 71 333 27 28
tel. kom. 601 312 869
tel. kom. 502 209 006
e-mail Wydawnictwo
Szukaj książki:
Wpisz słowo (część tytułu lub autor) aby wyszukać książkę
Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne
Dane firmowe
Historia
Lista publikacji
Dla autorów
Zasady etyki
Procedura recenzji
Procedura publikacji
Oferta Detaliczna
Budownictwo (50)
Chemia (1)
Ekonomia (1)
Elektrotechnika (2)
Języki Obce (7)
Konferencje (14)
Lit. dziecięca (6)
Literatura (21)
Matematyka (5)
Mechanika-Statyka (3)
Optyka (4)
Oferta dla Księgarni i Hurtowni
e-mail:
hasło:
Ekologiczne obiekty gruntowo-powłokowe w budownictwie komunikacyjnym
Cena: 42.00 PLN
Cena zawiera 5% VAT
Koszt Wysyłki: 20.50 PLN *
Cena zawiera 23% VAT
Autorzy: Adam Wysokowski
Czesław Machelski
Jerzy Howis
Rok wydania: 2022
Format: B5
ISBN: 978-83-7125-294-5
Liczba stron: 248
Okładka: miękka
(*) jest to minimalny koszt zamówienia jednego egzemplarza danej książki przy płatności przelewem oraz przesyłce ekonomicznej. Przy wybraniu innej opcji płatności lub wysyłki a także przy większym zamówieniu koszt wysyłki może się różnić.

Od Autorów:
Budowa i przebudowa szlaków komunikacyjnych nie powinna wpływać negatywnie na środowisko naturalne, a przede wszystkim szkodzić mu. Zatem inwestycje komunikacyjne powinny w miarę możliwości być w zgodzie z otaczającym środowiskiem przyrodniczym, respektować prawa i potrzeby dzikich zwierząt, które w nim żyją. Planowanie przebiegu szlaku drogowego czy też kolejowego powinno uwzględniać istniejące korytarze ekologiczne, w tym związane z obszarami sieci Natura 2000.
To zadanie jest trudne do rozwiązania z uwagi na interdyscyplinarność i złożoność zagadnień. Problem zmniejszenia negatywnego wpływu infrastruktury transportowej (drogowej i kolejowej) na życie dzikich zwierząt analizowany był przez wielu krajowych specjalistów. W wielu przykładach przy planowaniu procesu inwestycyjnego wykazano możliwość osiągnięcia tego niezwykle ważnego konsensusu. Do jego osiągnięcia trzeba korzystać z rzetelnego zbioru danych uzyskanych z pomiarów, obserwacji, oraz studiów i analiz. Dotyczy to właściwego kształtowania, konstruowania, wykonywania i wyposażania obiektów infrastrukturalnych służących potrzebom ekologicznym. Ważny jest tu zarówno rodzaj użytych materiałów, technologii, jak i konstrukcji obiektów, tak aby spełnić ich założoną funkcjonalność.
Przy zachowaniu zasad zrównoważonego rozwoju można wymienione wcześniej cele osiągnąć. Warunkiem jest tu rozpoznanie zagadnienia i umiejętność zastosowania właściwych rozwiązań technicznych i ekologicznych, spełniających następujące wymogi:

  • bezpieczeństwo na etapie budowy, jak i późniejszej eksploatacji obiektu
  • trwałość konstrukcji jako całości oraz jej elementów składowych i wyposażenia
  • stosowanie rozwiązań technologicznych niewpływających negatywnie na środowisko i spełniających warunki cyklu życia

  • W odczuciu autorów podane wyżej kryteria dobrze spełniają ekologiczne obiekty gruntowo- powłokowe.(...)
    Książka przeznaczona jest dla praktyków w dziedzinie inżynierii lądowej, w tym służb utrzymania dróg kołowych i linii kolejowych. Może także służyć jako podręcznik akademicki dla pracowników uczelni i studentów kierunku inżynierii lądowej i transportu. Stanowi kompendium informacji dla osób chcących poszerzyć swoją wiedzę na temat obiektów ekologicznych stosowanych w infrastrukturze komunikacyjnej

    Spis Treści


    Wrocławska Seria Wydawnicza Inżynierii Mostowej

    Katedra Mostów i Kolei (do 2014 roku Zakład Mostów) Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej ma siedemdziesięcioletnią historię. Obecnie o pozycję Zakładu troszczy się już czwarte pokolenie pracowników. Naczelną dewizą Zakładu był zawsze ścisły związek badań naukowych i wdrożeń technicznych z dydaktyką. Zaangażowanie pracowników Zakładu na polu eksperckim, projektowym i realizacyjnym zaowocowało wszechstronnym doświadczeniem i bogatym archiwum, w którym zgromadzono wiele ciekawych, wartych upowszechnienia opracowań.
    Dwanaście lat temu postanowiliśmy udostępnić dorobek wrocławskiej szkoły mostowej, co zaowocowało pomysłem wydawniczym pt. „Wrocławska Seria Wydawnicza Inżynierii Mostowej”. Mieliśmy wówczas nadzieję wydawać rocznie przynajmniej jedną pozycję serii, która będzie dotyczyć aktualnych problemów polskiej inżynierii mostowej. Pragniemy, by poszczególne tomy były ściśle związane z praktyką inżynierską i równocześnie miały walor dydaktyczny.
    Seria adresowana jest do inżynierów i studentów chcących poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w zakresie najnowszych osiągnięć inżynierii mostowej. Przewidywaliśmy, że w serii wydawane będą głównie prace autorów ze środowiska wrocławskiego, ale dopuszczamy możliwość wydawania również prac autorów z innych środowisk. Dotychczas w ramach Wrocławskiej Serii Wydawniczej Inżynierii Mostowej ukazały się:

    1. Projektowanie stalowych kładek dla pieszych - II Wydanie
    2. Obliczenia mostów z betonowych belek prefabrykowanych - II Wydanie
    3. Modelowanie mostowych konstrukcji gruntowo-powłokowych
    4. Modelowanie sprężenia mostów
    5. Budowa konstrukcji gruntowo-powłokowych
    6. Mosty betonowe wznoszone metoda sekcja po sekcji
    7. Ruchome obciążenia obiektów mostowych
    8. Mosty łukowe w Polsce. Historia, współczesność, przyszłość
    9. Mosty wstęgowe
    10. Wybrane zagadnienia modelowania przęseł mostów belkowych
    11. Belkowe mosty betonowe
    12. Kierunki rozwojowe mostownictwa
    13. Badania mostowych konstrukcji gruntowo-powłokowych
    14. Katastrofy mostów. Historia i teraźniejszość
    15. Ekologiczne obiekty gruntowo-powłokowe w budownictwie komunikacyjnym
    16. An introduction to bridge engineering Terminology. Wprowadzenie do terminologii inżynierii mostowej



    NOWOŚĆ



    OKULARY - Podręcznik dla optyków - Cześć I
    Marek Zając
    63.00 PLN



    POLECAMY



    Mosty w dziejach Polski
    Jan Biliszczuk