|
Modelowanie sprężenia mostów
|
|
Cena:
|
31.50
PLN |
|
Cena zawiera 5% VAT
|
Koszt Wysyłki:
|
20.50 PLN *
|
|
Cena zawiera 23% VAT
|
Autor: |
Czesław Machelski
|
Rok wydania:
|
2010
|
Format:
|
B5
|
ISBN: |
978-83-7125-191-7
|
Liczba stron:
|
148
|
Okładka:
|
miękka
|
|
|
|
|
(*) jest to minimalny koszt zamówienia jednego egzemplarza danej książki przy płatności przelewem oraz przesyłce ekonomicznej. Przy wybraniu innej opcji płatności lub wysyłki a także przy większym zamówieniu koszt wysyłki może się różnić.
|
Od Autora:
Sprężenie jest zamierzonym, projektowanym zabiegiem technicznym zmieniającym naturalny, powstały w wyniku grawitacji, układ sił wewnętrznych w konstrukcji. Cel ten
osiąga się przez zastosowanie zaprojektowanej trasy cięgna z założeniem minimalizacji siły sprężającej. Przebieg cięgna i siła sprężająca wywołują charakterystyczne dla tej trasy oddziaływania na konstrukcję. Modelowaniu tego oddziaływania w mostach o zróżnicowanej
geometrii przęseł poświęcona jest treść książki. Liczne przykłady dydaktyczne i obliczenia zrealizowanych projektów sprężenia mają ułatwić korzystanie z ogólnych
(nie specjalistycznych) programów MES.(...)
W niniejszej książce prezentowane jest ujęcie statyczne efektów sprężenia, dające pogląd na redystrybucje˛ sił wewnętrznych w elementach konstrukcji. Ogólne algorytmy mogą być użyteczne w zastosowaniu do różnych grup mostów: betonowych, zespolonych (stalowych), prefabrykowanych – o różnych schematach statycznych: belkowych, rozporowych (ramowych), podwieszonych. Algorytmy w tym samym ujęciu mogą być stosowane w dowolnych modelach geometrii konstrukcji: liniowych, płaskich, przestrzennych; odwzorowanych z użyciem elementów prętowych, powierzchniowych, objętościowych.
Spis Treści
- ELEMENTY SYSTEMU SPRĘŻENIA
- ODDZIAŁYWANIE KABLA NA KONSTRUKCJE
- PROJEKTOWANIE WSPÓŁBIEŻNEJ TRASY KABLA
- SPRĘŻANIE STALOWYCH MOSTÓW ZESPOLONYCH
- SPRĘŻANIE MOSTÓW PODWIESZONYCH
- WZMACNIANIE PRZĘSEŁ STALOWYCH Z ZASTOSOWANIEM
SPRĘŻENIA
Wrocławska Seria Wydawnicza
Inżynierii Mostowej
Zakład Mostów Instytutu Inżynierii Lądowej Politechniki Wrocławskiej ma ponad
sześćdziesięcioletnią historię. Obecnie o pozycje˛ Zakładu troszczy się już czwarte pokolenie
pracowników. Naczelną dewizą Zakładu był zawsze ścisły związek badań naukowych i wdrożeń technicznych z dydaktyką.
Zaangażowanie pracowników Zakładu na rynku eksperckim, projektowym i realizacyjnym
zaowocowało wszechstronnym doświadczeniem poszczególnych osób i bogatym
archiwum, w którym zgromadzono wiele ciekawych, wartych upowszechnienia opracowań.
Postanowiliśmy więc udostępnić szerzej dorobek wrocławskiej szkoły mostowej, co zaowocowało pomysłem wydawniczym pt. „Wrocławska Seria Wydawnicza Inżynierii
Mostowej”. Mamy nadzieje˛ wydawać rocznie przynajmniej jedną pozycje˛ w serii, która będzie dotyczyć aktualnych problemów polskiej inżynierii mostowej. Pragniemy, by poszczególne tomy były ściśle związane z praktyką i miały pewien walor dydaktyczny.
Seria adresowana jest do inżynierów i studentów chcących poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w zakresie najnowszych osiągnięć inżynierii mostowej.
Dotychczas w serii ukazały się:
- Projektowanie stalowych kładek dla pieszych - II Wydanie
- Obliczenia mostów z betonowych belek prefabrykowanych - II Wydanie
- Modelowanie mostowych konstrukcji gruntowo-powłokowych
- Modelowanie sprężenia mostów
- Budowa konstrukcji gruntowo-powłokowych
- Mosty betonowe wznoszone metoda sekcja po sekcji
- Ruchome obciążenia obiektów mostowych
- Mosty łukowe w Polsce. Historia, współczesność, przyszłość
- Mosty wstęgowe
- Wybrane zagadnienia modelowania przęseł mostów belkowych
- Belkowe mosty betonowe
- Kierunki rozwojowe mostownictwa
- Badania mostowych konstrukcji gruntowo-powłokowych
- Katastrofy mostów. Historia i teraźniejszość
- Ekologiczne obiekty gruntowo-powłokowe w budownictwie komunikacyjnym
- An introduction to bridge engineering Terminology. Wprowadzenie do terminologii inżynierii mostowej
|
|
|