|
Mosty betonowe wznoszone metodą sekcja po sekcji
|
|
Cena:
|
31.50
PLN |
|
Cena zawiera 5% VAT
|
Koszt Wysyłki:
|
20.50 PLN *
|
|
Cena zawiera 23% VAT
|
Autor: |
Praca Zbiorowa
|
Rok wydania:
|
2014
|
Format:
|
B5
|
ISBN: |
978-83-7125-243-3
|
Liczba stron:
|
128
|
Okładka:
|
miękka
|
|
niedostępne
|
|
|
(*) jest to minimalny koszt zamówienia jednego egzemplarza danej książki przy płatności przelewem oraz przesyłce ekonomicznej. Przy wybraniu innej opcji płatności lub wysyłki a także przy większym zamówieniu koszt wysyłki może się różnić.
|
Od Autorów (Jan Biliszczuk, Janusz Hołowaty, Jerzy Onysyk, Krzysztof Sadowski, Robert Toczkiewicz):
W ostatnich latach w ramach programu modernizacji infrastruktury transportowej kraju
wybudowano kilka tysięcy obiektów mostowych stosując różne technologie.
Do budowy długich wieloprzęsłowych obiektów (estakad) z betonu sprężonego często jest stosowana metoda sekcja po sekcji (przęsło po przęśle). W niniejszej monografii
przedstawiono wymienioną wcześniej metodę, omawiając szczegółowo:
- zakres stosowania;
- zasady obliczeć statycznych;
- zasady konstrukcyjne obiektów budowanych z belek i segmentów prefabrykowanych oraz wykonywanych jako monolityczne;
- typy rusztowań tradycyjnych i mobilnych;
- przykłady wykonanych konstrukcji.
Spis Treści
- Wstęp
- Zakres stosowania
- Charakterystyka metody
- Kształtowanie ustroju nośnego
- Technologia wykonania segmentów
- Wpływ technologii na wytężenie konstrukcji
- Prognozowanie podniesień wykonawczych dla obiektu z betonu sprężonego wznoszonego na rusztowaniach mobilnych
- Zastosowanie pakietu SOFiSTiK do analizy obiektów z betonu sprężonego wznoszonych metodą sekcja po sekcji
- Przykłady zastosowań metody
Wrocławska Seria Wydawnicza
Inżynierii Mostowej
Zakład Mostów Instytutu Inżynierii Lądowej Politechniki Wrocławskiej ma prawie siedemdziesiątletnią historię. Obecnie o pozycję Zakładu troszczy się już czwarte pokolenie pracowników. Naczelną dewizą Zakładu był zawsze ścisły związek badań naukowych i wdrożeń technicznych z dydaktyką. Zaangażowanie pracowników Zakładu na polu eksperckim, projektowym i realizacyjnym zaowocowało wszechstronnym doświadczeniem i bogatym archiwum, w którym zgromadzono wiele ciekawych, wartych upowszechnienia opracowań.
Dziesięć lat temu postanowiliśmy udostępnić dorobek wrocławskiej szkoły mostowej, co zaowocowało pomysłem wydawniczym pt. „Wrocławska Seria Wydawnicza Inżynierii
Mostowej”. Mieliśmy wówczas nadzieję wydawać rocznie przynajmniej jedną pozycję serii, która będzie dotyczyć aktualnych problemów polskiej inżynierii mostowej. Pragniemy, by poszczególne tomy były ściśle związane z praktyką inżynierską i równocześnie miały
walor dydaktyczny.
Seria adresowana jest do inżynierów i studentów chcących poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w zakresie najnowszych osiągnięć inżynierii mostowej. Przewidywaliśmy, że w serii wydawane będą głównie prace autorów ze środowiska wrocławskiego, ale dopuszczamy
możliwość wydawania również prac autorów z innych środowisk. Dotychczas w ramach Wrocławskiej Serii Wydawniczej Inżynierii Mostowej ukazały się:
- Projektowanie stalowych kładek dla pieszych - II Wydanie
- Obliczenia mostów z betonowych belek prefabrykowanych - II Wydanie
- Modelowanie mostowych konstrukcji gruntowo-powłokowych
- Modelowanie sprężenia mostów
- Budowa konstrukcji gruntowo-powłokowych
- Mosty betonowe wznoszone metoda sekcja po sekcji
- Ruchome obciążenia obiektów mostowych
- Mosty łukowe w Polsce. Historia, współczesność, przyszłość
- Mosty wstęgowe
- Wybrane zagadnienia modelowania przęseł mostów belkowych
- Belkowe mosty betonowe
- Kierunki rozwojowe mostownictwa
- Badania mostowych konstrukcji gruntowo-powłokowych
- Katastrofy mostów. Historia i teraźniejszość
- Ekologiczne obiekty gruntowo-powłokowe w budownictwie komunikacyjnym
- An introduction to bridge engineering Terminology. Wprowadzenie do terminologii inżynierii mostowej
|
|
|