|
Mosty wstęgowe
|
|
Cena:
|
29.40
PLN |
|
Cena zawiera 5% VAT
|
Koszt Wysyłki:
|
20.50 PLN *
|
|
Cena zawiera 23% VAT
|
Autor: |
Jan Biliszczuk
|
Rok wydania:
|
2016
|
Format:
|
B5
|
ISBN: |
978-83-7125-267-9
|
Liczba stron:
|
134
|
Okładka:
|
miękka
|
|
|
|
|
(*) jest to minimalny koszt zamówienia jednego egzemplarza danej książki przy płatności przelewem oraz przesyłce ekonomicznej. Przy wybraniu innej opcji płatności lub wysyłki a także przy większym zamówieniu koszt wysyłki może się różnić.
|
Od Autora:
Rozwój polskiej inżynierii mostowej w latach 1989–2016 to fakt bezsporny. W tym okresie
zbudowaliśmy kilka tysięcy mostów różnych typów i opanowane zostały nowoczesne
metody ich wznoszenia. Polscy inżynierowie starają się nawiązać rywalizację z czołówką
projektantów europejskich. Potwierdzeniem tego jest wznoszenie nietypowych obiektów
o złożonej strukturze. I tak w ostatnich latach powstała pierwsza w Polsce kładka
taśmowa z betonu sprężonego w Lubniu, a następne projekty obiektów tego typu czekają
na realizację.
Wiszące mosty taśmowe z betonu sprężonego są ciekawą propozycją w odniesieniu do
obiektów usytuowanych na terenach atrakcyjnych turystycznie. Uatrakcyjniają je głównie
w sferze wizualnej.
Niniejsza pozycja jest pierwszym w Polsce szerszym opracowaniem tego tematu i może
być pomocną dla inżynierów oraz studentów specjalności mostowej chcących bliżej poznać
specyfi kę konstrukcji taśmowych z betonu sprężonego.
Spis Treści
Wrocławska Seria Wydawnicza
Inżynierii Mostowej
Katedra Mostów i Kolei (do 2014 roku Zakład Mostów) Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej ma siedemdziesięcioletnią historię. Obecnie o pozycję Zakładu troszczy się już czwarte pokolenie pracowników. Naczelną dewizą Zakładu był zawsze ścisły związek badań naukowych i wdrożeń technicznych z dydaktyką. Zaangażowanie pracowników Zakładu na polu eksperckim, projektowym i realizacyjnym zaowocowało wszechstronnym doświadczeniem i bogatym archiwum, w którym zgromadzono wiele ciekawych, wartych upowszechnienia opracowań.
Dziesięć lat temu postanowiliśmy udostępnić dorobek wrocławskiej szkoły mostowej, co zaowocowało pomysłem wydawniczym pt. „Wrocławska Seria Wydawnicza Inżynierii
Mostowej”. Mieliśmy wówczas nadzieję wydawać rocznie przynajmniej jedną pozycję serii, która będzie dotyczyć aktualnych problemów polskiej inżynierii mostowej. Pragniemy, by poszczególne tomy były ściśle związane z praktyką inżynierską i równocześnie miały
walor dydaktyczny.
Seria adresowana jest do inżynierów i studentów chcących poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w zakresie najnowszych osiągnięć inżynierii mostowej. Przewidywaliśmy, że w serii wydawane będą głównie prace autorów ze środowiska wrocławskiego, ale dopuszczamy
możliwość wydawania również prac autorów z innych środowisk. Dotychczas w ramach Wrocławskiej Serii Wydawniczej Inżynierii Mostowej ukazały się:
- Projektowanie stalowych kładek dla pieszych - II Wydanie
- Obliczenia mostów z betonowych belek prefabrykowanych - II Wydanie
- Modelowanie mostowych konstrukcji gruntowo-powłokowych
- Modelowanie sprężenia mostów
- Budowa konstrukcji gruntowo-powłokowych
- Mosty betonowe wznoszone metoda sekcja po sekcji
- Ruchome obciążenia obiektów mostowych
- Mosty łukowe w Polsce. Historia, współczesność, przyszłość
- Mosty wstęgowe
- Wybrane zagadnienia modelowania przęseł mostów belkowych
- Belkowe mosty betonowe
- Kierunki rozwojowe mostownictwa
- Badania mostowych konstrukcji gruntowo-powłokowych
- Katastrofy mostów. Historia i teraźniejszość
- Ekologiczne obiekty gruntowo-powłokowe w budownictwie komunikacyjnym
- An introduction to bridge engineering Terminology. Wprowadzenie do terminologii inżynierii mostowej
|
|
|