|
|
|
Mosty z betonu sprężonego. Projektowanie, budowa, diagnostyka
|
|
|
Cena:
|
84.00
PLN |
|
|
Cena zawiera 5% VAT
|
|
Koszt Wysyłki:
|
20.50 PLN *
|
|
|
Cena zawiera 23% VAT
|
| Autor: |
Praca Zbiorowa
|
|
Rok wydania:
|
2025
|
|
Format:
|
B5
|
|
ISBN: |
978-83-7125-307-2
|
|
Liczba stron:
|
582
|
|
Okładka:
|
miękka
|
|
|
|
|
|
(*) jest to minimalny koszt zamówienia jednego egzemplarza danej książki przy płatności przelewem oraz przesyłce ekonomicznej. Przy wybraniu innej opcji płatności lub wysyłki a także przy większym zamówieniu koszt wysyłki może się różnić.
|
|
Tytuł ten podsumowuje seminarium Naukowo-Techniczne, które odbyło się we Wrocławiu w dniach 27-28 listopada 2025 roku, organizowane przez Katedrę Dróg, Mostów, Kolei i Lotnisk Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej.
Wstęp:
Rok 2025 to dla organizatorów wydarzenia moment szczególny, w którym zbiegają się dwa
istotne jubileusze dla wrocławskiej społeczności inżynieryjnej – 80-lecie Wydziału Budownictwa
Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej oraz 20-lecie Seminarium Naukowo-
Technicznego Wrocławskie Dni Mostowe – forum o ugruntowanej renomie, które od dwóch
dekad stanowi kluczową platformę wymiany wiedzy i doświadczeń w zakresie inżynierii
mostowej, gromadzące czołowych ekspertów, przedstawicieli świata nauki, administracji
publicznej oraz liderów branży infrastrukturalnej.
W obliczu dynamicznego rozwój krajowej sieci transportowej oraz planowanej
rozbudowy infrastruktury kolejowej w Polsce konieczne staje się wypracowanie spójnych
zasad projektowania oraz optymalizacji procesów realizacji mostów z betonu sprężonego.
Beton sprężony jest obecnie podstawowym materiałem do budowy mostów zarówno małych
jak i dużych rozpiętości przęseł. Szczególnie istotną rolę odegra w budownictwie kolejowym,
gdzie duża sztywność oraz zdolność tłumienia drgań czynią konstrukcje z betonu preferowanym
rozwiązaniem dla linii kolejowych przystosowanych do ruchu pociągów dużych prędkości.
Mimo licznych sukcesów w tej dziedzinie, w ostatnich latach odnotowano incydenty awaryjne,
dotyczące stosunkowo nowych obiektów, co wskazuje na potrzebę zaostrzenia standardów
nadzoru, wdrożenia nowoczesnych metod diagnostyki oraz propagowania najlepszych praktyk
wykonawczych.
W imieniu Komitetu Organizacyjnego pragnę serdecznie podziękować Autorom referatów
za przygotowanie interesujących opracowań, Członkom Komitetu Programowego za ich rzetelną
ocenę oraz Sponsorom i Partnerom za wsparcie organizacyjne i merytoryczne.
Życzę wszystkim Uczestnikom Seminarium, aby udział w obradach dostarczył inspiracji
zawodowej, satysfakcji z wymiany poglądów oraz wzmocnił poczucie wspólnoty w środowisku
inżynierów mostowych.
W książce zawarto ponad 40 prac związane z omawianymi zagadnieniami. Lista artykułów
Wrocławskie Dni Mostowe:
- Mosty podwieszone i wiszące
- Technologiczne aspekty w projektowaniu i budowie mostów betonowych
- Kładki dla pieszych - architektura, projektowanie, realizacja, badania
- Mosty Stalowe. Projektowanie, technologie budowy, badania, utrzymanie
- Obiekty mostowe na autostradach i drogach ekspresowych
- Prefabrykacja w budownictwie
- Aktualne realizacje mostowe
- Trwałość obiektów mostowych
- Obiekty mostowe w infrastrukturze miejskiej
- Współczesne technologie budowy mostów
- Mosty łukowe - dzieła kultury. Projektowanie, budowa, utrzymanie
- Duże mosty wieloprzęsłowe
- Mosty. Przemiany w projektowaniu i technologiach budowy
- Mosty hybrydowe
- Mosty a środowisko
- Bezpieczeństwo budowli mostowych
- Wyzwania współczesnego mostownictwa
- Obiekty kolejowe
- Diagnostyka i utrzymanie obiektów mostowych
- Mosty z betonu sprężonego. Projektowanie, budowa, diagnostyka
|
|
|